KORONA ZAMANLARINDA METALOG EĞİTİM ARAÇLARI

Olağanüstü durumlar olağanüstü çözümler gerektirir. Bu, koronavirüs pandemisi bağlamında METALOG eğitim araçlarının kullanımı için de geçerli. Birçok meslektaşımız gruplarla tekrar çalışmak için “yeni normal” ile başa çıkmanın yollarını ve stratejilerini arıyor, araçların bu dönemde en iyi nasıl kullanılacağı konusundaki önerilerimizi bu kılavuzda derledik.

Genel öneriler

El yıkama ve dezenfeksiyon rehberine uymak için önceden zamanı planlayın ve bol miktarda el dezenfektanı sağlayın. Bu aşamaları seminer gününüze uygun şekilde entegre edin.

Mümkünse daha büyük odalar kullanın veya açık havada çalışın.

Grubunuz bir daire içinde sandalyeler üzerinde oturuyorsa, sandalyeler arasında bolca boşluk bırakın. Açık havada, kişilerin çalışma yerlerini belirgin şekilde işaretleyin.

Gerekli malzeme

İşaretleme bantı, eldiven, muhtemelen tüm katılımcılar için maske, el dezenfektanı.

“Yeni normal” in sahnelenmesi: Sosyal mesafe kurallarına uygun gruplar içinde yeni bir etkileşim kültürü oluşturmak önemlidir. Eğitmenler, biraz mizah katarak açıklamalar yapmalı. Her şey için biraz daha fazla zaman ayırın. Sosyal mesafeli kurallara ve yeni çalışma şekline uyma konusunda grup ile mutabakat sağlayın. Metodolojik olarak gruptan bazı üyeleri gözlemci olarak aktivitelere entegre etmek yerinde olacaktır. Bu kılavuzun sonunda bununla ilgili daha fazla bilgi bulunmakta. Sağlığınızın önemli olduğunu unutmayın! Katılımcıların gözbağlarını gün sonunda koyabilecekleri ve 3 gün boyunca el değmeden içinde bırakabileceğiniz bir kap getirin.

ARAÇLAR
Kurallarda birkaç küçük düzenleme yaparak, hijyenle ilgili katı kurallar altında bile, aşağıdaki METALOG eğitim araçlarını gruplarınızla kolayca kullanabilirsiniz:

İletişim Sanatı
Sandalyeler arasında güvenli mesafelerin korunduğundan emin olun. Göz bağı takmamak mantıklı olabilir. Uygulama sırasında katılımcılardan gözlerini kapalı tutmasını isteyin. İletişim Sanatı parçalarını katılımcılara dağıtırken eldiven takın.

RealityCheck
Bu araç zaten ayakta durarak yapıldığından, sosyal mesafe kurallarına uygun çalışmak kolaydır. Resim kartlarını içeren diğer tüm METALOG eğitim araçları, sosyal mesafe kurallarına uyulması şartıyla sorunsuz bir şekilde kullanılabilir:

Duygu Kartları 1 - 2 ve Senaryo Kartları 1 - 2
Kartları geniş bir alana yayın ve katılımcılarınıza kartları seçmeleri için daha fazla zaman tanıyın. Farklı konuları ele almak için kart seçme aşamasını tekrar tekrar kullanabilirsiniz (örn. “Başkalarının ve kendi hedeflerimi aynı anda göz önünde bulundurmam gerekirse (sosyal mesafeyi korumak) bunu nasıl yapabilirim?”

Geribildirim Objeleri 1 ve 2
Tüm katılımcılar etkinlikten önce ve sonra ellerini dezenfekte eder; eldiven de sunabilirsiniz.

Pisa Kulesi
En fazla 8-10 katılımcıyla çalışın. Grup daha büyükse, geri kalan katılımcılar gözlemci rolünü üstlenir. İsterseniz ve amacınız için uygunsa, aktivitenin yarısında durup gözlemcilerle ve aktif katılımcıların rollerini değiştirebilirsiniz.

Top Taşımaca
Bu araç klasik olarak açıkhavada kullanılır ve bu şekilde kullanmanızı öneririz. Eğer iç mekanda uygulamak istiyorsanız, yeterli alanınız olduğundan emin olun. Oluşturacağınız engel parkuru insanları birbirine yaklaştıracak dar geçitler içermemelidir. Sosyal mesafe kuralını göreve entegre edin.

Labirent
Grup labirentteki yolun doğru başlangıcını bulduktan sonra, eğitmen, örneğin yapışkan bant kullanarak, doğru başlangıç ​​karesinin sağına ve soluna zemine karşılık gelen yera bir işaret yerleştirebilir. Bu, grubun mesafelerini korumasını kolaylaştırır. Labirent dışındaki katılımcılar labirente daha uzak mesafede durmalı. Bu görevi biraz daha zorlaştıracaktır.

Complexity
Mevcut kurallara bir kural daha ekleyebilirsiniz: Grup halatı ve sayıları içeren eylem alanına ilerlediğinde, mesafelerini koruduğundan emin olmalıdır.

Halatla oluşturduğunuz daireyi olabildiğince büyük hale getirin: iki halat ucunu birbirinden 3 metre uzağa yerleştirin. Bu şekilde oluşturulan halattaki boşluk, halatın içinden çıkış yeri olarak tanımlanabilir. Rakamları, halattan yeterli uzaklıkta olacak şekilde halat dairesinin ortasındaki bir alana yerleştirin.

Kelime Oyunu
Kelime Oyunu için görevi açıklayın. Ardından parçaları gruba dağıtın. Sekizgenin ve tek tek parçaların konturlarını çizdiğiniz, alanları ör. 1, 2, 3, 4, gibi işaretleyin. Kendi parçalarını nereye yerleştireceklerini uzaktan tartışabilirler. Bu onların sosyal mesafe kurallarına uymalarını sağlar. Tamamladıklarına uzlaştıklarında işaretli alana belirledikleri şekilde parçalarını art arda yerleştirecekler.

Kalbinizi Satmaya Hazır mısınız?
Pazar alanına 2 tane “ticaret masası” koyun. Birbirleriyle müzakere eden taraflar bu masaların etrafında dururlar. Bu masalar aynı zamanda parçaların ve paranın el değiştireceği yerdir.

Ekstra Öneriler:
Sosyal mesafe kurallarının birleştirilmesi: Yeni sosyal mesafe kurallarını kullanın ve uygulama aşamasında, mesafeye ilişkin kuralların “etkilerini” göreve ve metaforunuza dahil ederek bir söylem geliştirin. Belirli terimlerle bu, uygun mesafeyi korumanın öğrenme projesi kurallarının bir parçası olduğu anlamına gelir. Böylece, yeni kurallar görevin bir parçası haline gelecektir.

Gözlemci atanması: Bir METALOG eğitim aracının uygulanması sırasında gözlemcilerle çalışmak mantıklıdır. Bu şekilde birbiriyle etkileşime giren aktif katılımcıların sayısını azaltırsınız ve sosyal mesafe kurallarına daha kolay bir şekilde uyulanır hale getirirsiniz. Bu aynı zamanda, geri bildirim için muazzam bir potansiyel yaratır. Gözlemcilere özel gözlem görevleri verin, örneğin: Kimin liderlik rolü olduğunu gözlemleme. Bu rolde nasıl iletişim kuruyorlar? Grup ne zaman daha sorun odaklı ve ne zaman daha çözüm odaklı? “Anlaşmalar”, “çözüm odaklı iletişim”, “konuşma disiplini” vb. gibi ölçeklenebilir gözlemci kategorilerini seçin ve gözlemcilerin öğrenme projesi boyunca gözlediklerini ifade eden bir eğri çizmesine izin verin. Ardından gözlemcilerin farklı eğrilerini karşılaştırın ve bunları tüm grupla tartışın.